نظری: شوراها برآمده از اراده مردم و زمینه‌ساز حضور آنها در اداره امور هستند اینفوگرافی | شورای شهر مشهد به نمایندگی از مردم چه کرده است؟ ویدئو | نژاد حسین: هدف گذاری دقیق عمرانی در شورای ششم، یک خواست آگاهانه برای مردم بود ویدئو | منصوریان: نسخه مترقی فرهنگسراها با هدف رفع مشکلات مردم در شورای ششم ارائه شد ویدئو | علیزاده: افزایش بودجه مناطق کم برخوردار در شورای ششم امید آفرین بود ویدئو | ضمیری: شورای ششم پس از ۱۶ سال طرح تفصیلی مشهد را به سرانجام رساند ویدئو | دائمی: توجه ویژه به سلامت مردم، هدف شورای ششم در زمان آغاز فعالیت ما بود ویدئو | حسامی: چشم انداز ۲۵ ساله تامین آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از پساب‌ها محقق خواهد شد ویدئو | حاجی بگلو: توسعه همه جانبه شهر با تاکید بر مناطق کم برخوردار را به انجام می‌رسانیم ویدئو | سلیمی: توسعه خانواده محور و حمایت از زنان سرپرست خانوار از سیاست های کلی شورا ششم است ویدئو | فرهمندی: در دوره ششم شورا شهر مشهد تلاش کردیم از نگاه های سطحی فاصله بگیریم بیشترین فوتی‌ تصادفات موتورسیکلت در مشهد مربوط به عابر و سرنشین است | کاهش ۵۰ درصدی سوانح رانندگی امکان پذیر است ویدئو | موحدیان: تامین منابع و اتمام پروژه‌های نیمه تمام از راهبرد‌های شورای ششم بود ظهوریان: پویش مشهد مهربان بیانگر ماموریت کلان اجتماعی شهرداری است تدوین سند طرح جامع مدیریت پسماند مشهد با همکاری دانشگاه فردوسی سخنگوی شورای اسلامی شهر مشهد در نشست خبری: شورای ششم برای توسعه متوازن شهر هدف‌گذاری کرده است | نیمی از بودجه عمرانی شهرداری مشهد در اختیار مناطق کم‌برخوردار و حاشیه شهر است خط‌۳ متروی مشهد یکی از ایمن‌ترین ابرپروژه‌های کشور است مصدومیت ۵۰ نفر بر اثر سوانح رانندگی طی ۲۴ ساعت گذشته در مشهد (۸ اردیبهشت ۱۴۰۳) احداث پارک و فضای ورزشی مخصوص بانوان در دستور کار شهرداری منطقه ۱۲ مشهد اولویت‌ مدیریت شهری مشهد استفاده از گیاهان خشک‌منظر برای فضاآرایی شهری است
سرخط خبرها

فرماندار مشهد: نباید در نظارت‌های عفاف و حجاب افراط و تفریط صورت بگیرد | برای مدیران مشهد تعطیلی معنا ندارد

  • کد خبر: ۱۱۶۹۲۳
  • ۲۲ تير ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۲
  • ۱
فرماندار مشهد: نباید در نظارت‌های عفاف و حجاب افراط و تفریط صورت بگیرد | برای مدیران مشهد تعطیلی معنا ندارد
فرماندار مشهد گفت: عفاف و حجاب تعریف مشخصی دارد و انتظارات ما در چارچوب‌های قانون است، اما نباید در آن افراط و تفریط صورت بگیرد. قرار نیست از بیرون سازمان، داخل سازمان را مورد نظارت قرار دهند. در تمام ادارات افراد بسیار متعهدی وجود دارند که باید نظارت را از سازمان خودشان شروع کنند.

گروه مشهد | شهرآرانیوز؛ محسن داوری در سومین جلسه شورای اداری شهرستان مشهد که در فرمانداری مشهد برگزار شد، عنوان کرد: قرارگاه عفاف و حجاب در استان تشکیل شده و امروز اولین جلسه آن در استان برگزار شد. قرارگاه عفاف و حجاب در مشهد پیش‌دستانه انجام شده و تا کنون ۱۰ جلسه آن برگزار شده است.

وی افزود: باید در این موضوع تدبیرانه عمل کنیم. شروع کار باید از ادارات باشد و ادارات باید این موضوع را جدی بگیرند. گرچه عفاف و حجاب تعریف مشخصی دارد و انتظارات ما در چارچوب‌های قانون است، اما نباید در آن افراط و تفریط صورت بگیرد. قرار نیست از بیرون سازمان، داخل سازمان را مورد نظارت قرار دهند. در تمام ادارات افراد بسیار متعهدی وجود دارند که باید نظارت را از سازمان خودشان شروع کنند.

فرماندار مشهد ادامه داد: در حوزه خدمت‌رسانی به ارباب رجوع با تذکر لسانی و برخورد مناسب این موضوع را تعمیم خواهیم داد. برخی از ادارات تکلیف عمومی دارند که در این حوزه اقداماتی انجام خواهند کرد.

داوری تصریح کرد: هر ۱۵ روز به همراه استانداری خراسان رضوی بخشی از مشهد و پروژه‌هایی که مشکل دارند را بازدید خواهیم کرد. در این پروژه‌ها از مدیران دعوت می‌کنیم در این جلسات حضور داشته باشند. انتظار می‌رود مدیران اجرایی شهرستان در این جلسات حضور داشته و مدیران کلی که نیز دعوت می‌شوند، حضور یابند.

وی اضافه کرد: قرار نیست کار نمایشی انجام شود. ما به دنبال این هستیم مسائلی که حل نمی‌شود را در این جلسات با گوش کردن درد و دل مردم، حل کنیم؛ لذا از تمامی مدیران تقاضا داریم این جلسات را جدی بگیرند و شخصا در آن حضور یابند.

فرماندار مشهد با اشاره به لزوم برنامه‌ریزی صحیح دستگاه‌های اجرایی تصریح کرد: دستگاه‌های اجرایی باید در حوزه مالی و برنامه‌ریزی برای سال ۱۴۰۱ اقدامات ویژه‌ای انجام دهند، چرا که انتظارات برای رفع مسائل از آنان بالا است. اقدامات خوبی صورت گرفته و در بخشی از دستگاه‌ها نیز رضایت‌مندی دیده می‌شود، هر چند عقب‌ماندگی‌های زیادی وجود دارد که باعث می‌شود اقدامات موثر ملموس نباشد. باید برنامه کوتاه‌مدت، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم. باید برنامه‌ریزی به گونه‌ای باشد که افق دیده شده در این دولت در ۳ سال باقیمانده به پایان برسد.

وی ضمن گلایه از غیبت برخی از مدیران در جلسه شورای اداری شهرستان مشهد خاطرنشان کرد: یکی از فلسفه‌های شورای اداری این است که به مردم نشان دهد مدیران پای کار مشکلات مردم هستند. برخی مدیران منافع شخصی خود را به این جلسه ترجیح می‌دهند. در جلسه‌ای که مدیران باید با شوق حضور پیدا کنند تا اجتماع‌شان به مردم نشان دهد که پای کار هستند، شاهد غیبت برخی از مدیران هستیم. مدیر باید منظم باشد و فقط مسائل اضطراری مانع حضورش در این جلسه شود. یکی از آرمان‌ها و اهداف ما از روز نخست برنامه‌ریزی بود. اینکه سر صبح سر کار بیایم و ظهر بازگردیم برنامه‌ریزی نیست، بلکه انفعال است.

فرماندار مشهد با بیان اینکه عقب افتادگی بخش‌هایی از مشهد و محرومیت آن در استان و کشور زبان‌زد است، تصریح کرد: شهری که به آن نگاه جهانی وجود دارد نباید اینگونه باشد. طی بازدیدی که به همراه استاندار خراسان رضوی در حاشیه شهر مشهد داشتیم، مشاهده کردیم که در یکی از خانه‌ها سرویس بهداشتی وجود ندارد. حتی یارانه به سرپرست آن خانه نیز تعلق نمی‌گرفت. این خانه در مشهد بود، نه در روستا‌های مشهد. آیا مدیر دستگاه اجرایی با چنین مسائلی می‌تواند شب سرش را روی بالش بگذارد؟ در حال حاضر عقب‌افتادگی زیادی داریم و پاسخگویی به مشکلات مردم باید در اولویت قرار بگیرد.

داوری با اشاره به اینکه نباید در بدهی‌ترین موضوعات مشکل داشته باشیم تاکید کرد: نباید در حوزه کاری دستگاه‌ها بی‌تفاوتی وجود داشته باشد. برای دستگاهی معنا ندارد که بگوید بودجه ندارد. دستگاه که به آن تکلیف شده باید خودش به دنبال بودجه برود. مگر در کشور پول و بودجه نداریم؟

وی ادامه داد: امروز مشکل بسیار مهمی در جامعه ما به نام سرقت وجود دارد. چشم همه به دنبال نیروی انتظامی برای تامین امنیت است. درست است که وظیفه تامین امنیت با نیروی انتظامی است، اما دستگاه اجرایی باید تلاش کند که سرقت کاهش پیدا کند.

فرماندار مشهد گفت: ما باید به زائرین خدمت کنیم. امروزه نباید برای مدیری جمعه، شنبه و روز و شب فرقی داشته باشد و باید به صورت شبانه روزی تلاش کند تا زائری که به زیارت آمده است در آرامش باشد. طبق قانون تمام روسای ادارات مکلف هستند که با فرمانداری هماهنگ باشند. برخی از رؤسای ادارات یا مرخصی نمی‌روند یا به تکلیف خود بی‌اعتنا هستند. هر مدیری بدون هماهنگی با من به مرخصی برود آن را به سازمان بازرسی معرفی خواهم کرد و طبق مقررات با آن برخورد خواهیم کرد.

وی یادآور شد: بیش از ۸۰ درصد مشکلات مردم در موصوبات شورای اداری مشهد قابل حل است، بنای ما این است که اطلس مشهد را تکمیل کنیم؛ یعنی بدانیم در شهرستان مشهد چه ظرفیت‌ها و چه مشکلاتی داریم و این مشکلات تا چه زمانی برطرف می‌شوند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
۰۹:۴۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۳
0
0
خودشان میدانند که فشار وزور برای حجاب موقر واقع نمیشود
پربازدید
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->